facebook

Aktualności

8. Targi WorldHotel - hotel na miarę XXI wieku. Podsumowanie


W dniach 13-15 października odbyły się 8. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów
Noclegowych WorldHotel. Dla branży hotelarskiej to ważna data w kalendarzu,
czego dowodem była wyższa niż w ubiegłym roku frekwencja odwiedzjących.
117 wystawców zaprezentowało swoją ofertę, przeprowadzono ponad 30 branżowych
prelekcji, a także po raz pierwszy zaaranżowano innowacyjną strefę „H 2030 - Hotel
Przyszłości”. Firma MT Targi Polska, organizator wydarzenia, przygotowała również
Jesienny Outlet HoReCa - miejsce, w którym można było nabyć profesjonalny sprzęt
w wyjątkowo atrakcyjnych cenach.

Zainteresowanie targami potwierdza, że hotelarstwo w Polsce nie tylko prężnie się rozwija,
ale i coraz odważniej podąża za światowymi standardami. Podczas oficjalnej inauguracji
wydarzenia Tomasz Salomon reprezentujący Ministerstwo Gospodarki, podkreślił, że przemysł
turystyczny to dynamiczny sektor gospodarki, a polskie hotelarstwo wraz z usługami
okołohotelowymi z sukcesem promują nasz kraj za granicą. Targi WorldHotel zostały objęte
honorowym patronatem Janusza Piechocińskiego, wiceprezesa Rady Ministrów i ministra
gospodarki.

Kompleksowa oferta wystawców

Wśród odwiedzających 8. Targi WorldHotel byli właściciele i managerowie hoteli,
jak też zarządzający i osoby odpowiedzialne za zakup wyposażenia w pensjonatach, ośrodkach
wypoczynkowych, konferencyjnych oraz restauracjach. Nie zabrakło prezesów i dyrektorów
największych w Polsce obiektów, którzy przyjęli zaproszenie Izby Gospodarczej Hotelarstwa
Polskiego i MT Targi Polska na śniadanie biznesowe. Na stoiskach toczyły się rozmowy
inwestorów, projektantów i dekoratorów wnętrz. Wszystkich łączyła chęć znalezienia nowych
inspiracji, które pozwolą wyróżnić i unowocześnić obiekt.

Janina Gromowska-Czaplis, właścicielka Rezydencji nad jeziorem Łebsko przyjechała na targi
ze względu na szkolenia, jak i chęć zakupu tekstyliów. – Pewne produkty należy najpierw
zobaczyć, dotknąć, a na targach jest ku temu okazja. Wyposażenie obiektu musi zawierać nowe
elementy, ponieważ stanowią one przejaw troski właściciela o gościa
– powiedziała.
 
Doskonałą okazję do poznania możliwości świata technologii stworzyło m.in. stoisko producenta
i integratora systemów teleinformatycznych, firmy Bascom. Odwiedzający mogli obserwować
aktualną sytuację w jednym z kurortów nad Bałtykiem. – Nasze rozwiązania dostarczają rzetelną
informację o tym, co dzieje się w obiekcie i pozwalają nim ekonomicznie zarządzać. Właściciel
hotelu ma informację o aktualnym obłożeniu, personel sprzątający wie, czy pokoje wymagają
sprzątania, a obsługa techniczna monitoruje sprawność poszczególnych systemów
– opisywał
ofertę Przemysław Szuba, dyrektor firmy Bascom. Inne rozwiązanie dla mniejszych obiektów
prezentowała spółka NetPOS. – Nasza mobilna aplikacja pozwala właścicielowi kontrolować
grafik pracy obsługi hotelu i nadzorować bezpośrednio system rezerwacyjny. Klienci biznesowi
długo na to czekali
– podkreślała Agnieszka Wyszyńska, specjalista ds. sprzedaży.
 
Na targach obecne były firmy dopiero wchodzące na rynek, jak i marki rozpoznawalne.
Jesteśmy tu już po raz ósmy i za każdym razem pokazujemy nowe realizacje i produkty. Targi
te odwiedzają konkretni odbiorcy zainteresowani kupnem produktów. W tym roku zdobyliśmy
tutaj już dwóch nowych klientów –
mówił Grzegorz Dobrowolski, dyrektor ds. sprzedaży firmy
Kandela, producenta oświetlenia. Z kolei przedstawiciele spółki Chairconcept.com, oferującej
meble, podkreślili, że choć polityka firmy opiera się głównie na długofalowych relacjach
z klientami, to targi stanowią istotny element autoprezentacji oraz pozwalają wyczuć trendy
panujące na rynku.

Oprócz rozwiązań technologicznych, oświetlenia i mebli oferta wystawców obejmowała
komfortowe materace i łóżka, tekstylia, porcelanę, wykładziny podłogowe i ścienne, płytki
ceramiczne, wyposażenie pralni, spa czy elementy służące rekreacji. Prezentowano
też wyposażenie gastronomiczne jak: ekspresy do kawy, roboty kuchenne, zmywarki oraz piece
do pizzy. Dopełnieniem całości były usługi konsultingowe, doradztwo i szkolenia.
Outlet HoReCa - wyjątkowe okazje dla branży hotelarsko-gastronomicznej

Równolegle z Targami WorldHotel zorganizowany został Jesienny Outlet HoReCa. W strefie
wyprzedaży zaprezentowało się 26 producentów i dystrybutorów. Królowały produkty z branży
gastronomicznej, meble oraz akcesoria. Klienci mogli nabyć nowe lub używane produkty
w atrakcyjnych cenach. Niektórzy wystawcy wyprzedali całość ekspozycji, co świadczy o tym,
że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju spotkania i pomysł był trafiony.

Strefa nowych trendów i doświadczeń
Jedną z nowości Targów WorldHotel była strefa pokazowa „H 2030 - Hotel Przyszłości”, której
współorganizatorem była firma Tremend. Odwiedzający z zaciekawieniem oglądali propozycje
hotelowych wnętrz zaprojektowanych wedle najnowszych trendów: pokoju, łazienki, hallu
czy strefy spa. Podczas targów artyści z firmy Artystyczne Malarstwo Ścienne tworzyli kwiecisty
mural, który stanowił żywy przykład zastosowania sztuki w hotelowych wnętrzach.
Ogromne zainteresowanie wzbudziły krótkie wykłady i pokazy, podczas których architekci,
projektanci i designerzy dzielili się swoimi doświadczeniami na temat aranżacji wnętrz. Prelegenci
udzielali praktycznych rad, omawiali sprawdzone i nowe pomysły wdrażane w hotelach w Polsce
i na świecie, prezentowali konkretne produkty oraz zachęcali do kreatywności w tworzonych
projektach. Szeroko omawiana była rola światła, które kształtuje nastrój wnętrza czy współpracę
projektantów z producentami. Sporo uwagi poświęcono wzornictwu i trendom w designie.
Słuchacze dowiedzieli się też jak tworzyć wartość wnętrz hotelowych m.in. za pomocą
odpowiedniego wyboru tapet, wykładzin i naturalnego drewna.

Spotkania te zostały bardzo pozytywnie odebrane przez uczestników targów.
– Nie spodziewałem się, że wykłady na temat aranżacji wnętrz okażą się dla mnie
tak interesujące. Trzeba uczyć się od najlepszych, a takie spotkania dużo dają –
podzielił się
swoimi spostrzeżeniami Jarosław Drążek z Galerii NOTI Domoteka, która dostarczyła meble
do strefy pokazowej.

Bogaty program merytoryczny
Przyszli i obecni właściciele hoteli zabytkowych, a także pracownicy urzędów konserwatorskich,
wzięli udział w konferencji pt. „Hotel w zabytku - wyzwania i możliwości”, zorganizowanej
przez MT Targi Polska i firmę Archai
os. – Naszą intencją, jako organizatorów, było pokazanie
na przykładzie projektów z Dolnego Śląska adaptacji zabytkowych nieruchomości na cele
hotelowe. Chcieliśmy również przedstawić opłacalność takich zamierzeń oraz pokazać
pozytywną współpracę inwestorów z urzędem konserwatorskim –
mówił Ryszard Mikliński, były
generalny konserwator zabytków, członek zarządu firmy Archaios. Prelegent zwrócił uwagę
na korzyści w postaci ochrony zabytku, nadania mu nowej funkcji, także komercyjnej, tworzenie
miejsc pracy, zmianę otoczenia zabytku i zysków finansowych.

W programie merytorycznym znalazły się także szkolenia z marketingu i zarządzania
personelem: „Marketing hotelowy 2015” Grupy eholiday.pl, wspólny projekt Social WiFi i firmy
MT Targi Polska „HoReCa Marketing Forum 2015” oraz szkolenie „Rekrutacja i zarządzanie
zespołem w hotelu i restauracji"
Akademii Hotelarza. W ich trakcie słuchacze mogli dowiedzieć
się m.in. o sposobach zwiększania widoczności strony hotelu w wyszukiwarce Google
czy poznać najczęściej popełniane błędy podczas redagowania strony internetowej.
 
Prezentowane były nowe technologie dla branży hotelarskiej, zasady WiFi marketingu, revenue
managementu, zarządzania reputacją czy wykorzystania kanałów mediów społecznościowych
do promocji hotelu. Z kolei kadra rekrutująca personel poznała m.in. metody weryfikacji
umiejętności kandydatów oraz planowania zatrudnienia w poszczególnych pionach hotelu.
Managerowie hoteli mogli również wziąć udział w prezentacji pt. „Spa Business Meeting Warsaw
2015. Co nowego w Spa?”,
podczas której przedstawiciele firm Projekt Hotel oraz Nova Group
omówili etapy wdrożenia strefy spa w obiekcie, a także przedstawili nowe trendy i zachowania
klientów w Polsce i na świecie.



Zwycięzcy 8. Targów WorldHotel
Wzorem poprzednich lat wystawcy stanęli do rywalizacji o prestiżową nagrodę ministra
gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów WorldHotel
2015. Konkurs wygrała firma Chairconcept.com za eksport mebli hotelowych z zastosowaniem
innowacji technologicznych w ich produkcji. Drugie miejsce zajęła firma Kromet za eksport
monobloków, a trzecie firma Mextra Group za eksport stołów bankietowo-konferencyjnych T-300
z opatentowanym systemem składania oraz za pokrowiec bankietowy uniwersalny elastyczny
Slimtex.

We flagowym konkursie na najlepszy produkt dla hoteli „The Best of WorldHotel 2015” przyznano
kilka nagród głównych i wyróżnień. W kategorii „Wyposażenie hotelu i infrastruktury
okołohotelowej” nagrodę główną otrzymała firma Gorbi Piotr Garbacz za Tarasola Elegancy,
a wyróżnienia przyznano firmie EC-5 Architekci za projekt aranżacji wnętrz hotelu na przykładzie
hotelu Tobaco Łódź oraz firmie Euro Sen za poduszkę ortopedyczną Silver Gel. W kategorii
„Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej” nagrodę główną otrzymała firma Winterhalter
Gastronom Polska za zmywarkę kapturową PT ClimatePlus, a wyróżnienie firma Green Clean
za system Vivreau. W kategorii „Nowe technologie w zarządzaniu hotelem” nagroda główna
powędrowała do firmy PrintResort za system PrintResort, a wyróżnienie odebrała firma Mobile
Institute za Hotel Check - mobilny monitoring opinii gości hotelu.

 

Więcej informacji na stronie www.worldhotel.pl


 
Współpraca Medialna

Kontakt PR:
Joanna Kuźma, Lawenda Public Relations,
joanna@lawendapr.com, tel. 502 096 072
Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations,
agnieszka@lawendapr.com, tel. 601 99 10 89
Ewa Prochowicz, koordynator działu marketingu, MT Targi Polska,
eprochowicz@mttargi.pl, tel. 22 529 39 26
_______
MT Targi Polska
to jeden z wiodących w Polsce i największy na rynku warszawskim organizator
imprez targowych. Firma organizuje 8 imprez wystawienniczych, które rocznie gromadzą ponad
2000 wystawców i 80 000 zwiedzających. W kalendarium znajdują się targi, które bardzo dobrze
znane są za granicą, a w Polsce zyskały miano najważniejszych wydarzeń targowych. Są to:
EuroGastro, EuroLab, CrimeLab, TT Warsaw, Lato, WorldHotel, Dziedzictwo oraz Infrastruktura.
Logo Morena

Partnerzy
serwisu

idź do góry